WYCIECZKA DO KOTLINY KŁODZKIEJ

26.10.2015
0 Komenatarze

W miniony weekend drużyna OSP Białobłoty w nagrodę za zajęcie III miejsca w Powiatowych Zawodach Sportowo-Pożarniczych udała się na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Wycieczka została sfinansowana ze środków Ochotniczej Straży Pożarnej w Białobłotach przy częściowym finansowaniu każdego z uczestników. Wzięły w niej udział osoby, które od wielu lat pracują na sukces drużyny. Żałujemy, że kilku zawodników nie mogło się z nami wybrać.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy w piątek 16 października od Zamku w Książu. Z ciekawie opowiadającym przewodnikiem mieliśmy okazje zobaczyć komnaty oraz podziemia zamku o 700- letniej historii. Następnie udaliśmy się do Podziemnego Miasta Osówka. Jest to kilkukilometrowa sieć podziemnych sztolni i betonowych hal nazistowskiego projektu „Riese” z okresu II wojny światowej o do dziś nieznanym przeznaczeniu. Po południu Drogą Stu Zakrętów dojechaliśmy do miejsca zakwaterowania w Kudowie – Zdroju. Drugi dzień zaczęliśmy od wędrówki przez Błędne Skały. Musieliśmy przeciskać się wąskimi szczelinami w blokach skalnych kilkunastometrowej wysokości. Następnie wspieliśmy się na Szczeliniec – najwyższy szczyt Gór Stołowych (919 m n.p.m.) jednej z największych atrakcji turystycznych Sudetów. Wspaniałe widoki przysłoniła nam niestety mgła. W niedziele po śniadaniu opuściliśmy naszą kwaterę i pojechaliśmy do pobliskiej Kaplicy Czaszek. Kaplica Czaszek to grobowiec prawdopodobnie ofiar wojny trzydziestoletniej oraz epidemii cholery z XVII i XVIII w. Ściany i sufit kaplicy wyłożone są 3 tys. ciasno ułożonych czaszek i kości ludzkich zebranych w okolicy. W krypcie pod podłogą znajduje się dalsze 20 – 30 tys. szczątków ludzkich. Kaplica jest wyjątkowym obrazem przemijalności i kruchości człowieka. Jest to jedyny tego typu obiekt w Polsce i jeden z trzech w Europie. Kolejną atrakcją była wizyta w Czechach gdzie zwiedzaliśmy rynek miasta Nachod oraz górujący nad nim zamek z wierzą widokową. W drodze powrotnej podziwialiśmy górskie krajobrazy w malowniczej jesiennej szacie. Dojeżdżając do Kłodzka zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę aby zobaczyć jeden z odcinków specjalnych 49 Rajdu Dolnośląskiego. Po trzech dniach pełni wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia wróciliśmy do domów.
Jeszcze raz pragniemy przypomnieć, że wycieczka była formą podziękowania za trud i pracę włożoną w przygotowanie do zawodów pożarniczych oraz wieloletnie sukcesy na szczeblu gminnym oraz w powiecie.

Więcej zdjęć na Facebook-u jednostki.